خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

جاروبرقی‌های سامسونگ یکی از باکیفیت‌ترین برندهای جارو برقی در سراسر جهان هستند که در کشور ما نیز از بازار بسیار خوبی برخوردار می‌باشند. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی ممکن است با کم شدن مکش جاروبرقی مواجه شویم. اگر شما نیز به دنبال یافتن دلایل کاهش مکندگی جاروبرقی سامسونگ هستید، به شما توصیه می‌کنیم این پست را با دقت بخوانید چون نمایندگی مجاز تعمیر سامسونگ این مقاله را به صورت کامل دقیق برای کاربران خود که شما باشید تهیه کرده تا در وقت و هزینه آنها صرفه جویی شود.

دلایل ضعیف شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

به محض آن که احساس می‌کنید قدرت مکندگی جاروبرقی سامسونگ شما کم شده است، می‌توانید چند اقدام ساده اما موثر را انجام دهید. شاید هر یک از این عوامل بتوانند در رفع مشکل گرفتگی جاروبرقی شما کمک کنند. این عوامل عبارتند از:

  1. بررسی لوله خرطومی، لوله‌های فلزی و سری جارو برقی
  2. تست موتور و پروانه فن
  3. بررسی کیسه و فیلترهای جاروبرقی

چنان‌چه هر یک از موارد بالا را عامل گرفتگی و کاهش مکش جاروبرقی ارزیابی کردید، بخش بزرگی از راه را بدون صرف هزینه‌ای پیموده‌اید. اما شاید هیچ یک از مراحل بالا در افت مکش جاروبرقی سامسونگ مؤثر نبوده باشند. بنابراین باید مراحل زیر را نیز انجام دهید:

بررسی موتور و قطعات جانبی جاروبرقی سامسونگ

هر نوع ایراد فنی در موتور جاروبرقی می‌تواند بر روی توان مکندگی آن تأثیر بگذارد. به همین دلیل یکی از قطعاتی که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، موتور جاروبرقی است.

بررسی موتور و قطعات جانبی جاروبرقی سامسونگ

بررسی پروانه و کالکتور

به طور کلی مکشی که در لوله خرطومی جاروبرقی احساس می‌کنید، به وسیله یک پروانه ایجاد می‌شود که با کمک یک میله شافت مرکزی می‌چرخد. اگر این پروانه بنا به هر دلیل آسیب ببیند، قدرت چرخش و در نتیجه ایجاد مکندگی آن تغییر خواهد کرد. راهکار رفع این معضل، تعمیر پروانه به وسیله یک سرویس کار حرفه‌ای یا تعویض قطعه می‌باشد.

نیم سوز شدن سیم پیچ جاروبرقی؛ علت کم شدن مکش جاروبرقی 

نیم سوز شدن سیم پیچ جاروبرقی یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است در موتور یک جاروبرقی رخ دهد. به این ترتیب دور موتور کاهش پیدا می‌کند و توانایی کشندگی آن نیز کم می شود. اگر بررسی های شما حاکی از سالم بودن قسمت های مختلف موتور باشند، می‌توانید به سیم پیچ آن شک کنید. لذا تعویض سیم پیچ یا سیم پیچی مجدد آن می‌تواند مشکل شما را به طور کلی حل کند.

اختلال در عملکرد قطعات مکانیکی

گاهی اوقات جاروبرقی سامسونگ شما به غیر از کاهش مکندگی، با صداهای ناهنجار نیز همراه است. در چنین مواقعی این احتمال وجود دارد که یکی از قطعات مکانیکی موتور مثلاً بلبرینگ آسیب دیده باشد. الکتروموتور جاروبرقی دارای یک شافت اصلی و چند بلبرینگ است که همۀ آنها قابلیت تعویض شدن دارند. لذا گول برخی از شرکت‌های تعمیرگاهی لوازم خانگی را نخورید و صرفاً با تغییر قطعۀ معیوب، خود را از تعویض موتور معاف نمایید.

اختلال در عملکرد قطعات مکانیکی

ایراد در لوله تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی

همیشه نمی‌توان موتور را عامل کاهش مکندگی جاروبرقی قلمداد کرد. بلکه گاهی اوقات مشکل ساده تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. به این چند مورد توجه کنید:

  1. پارگی لوله خرطومی (که باعث نشت هوا به بیرون شده و توان مکندگی دستگاه را کاهش می‌دهد). در این صورت از چسب زدن لوله خرطومی بپرهیزید و به فکر خرید لوله خرطومی جدید باشید تا روی موتور دستگاه فشار نیاید.
  2. نشت هوا از طریق اتصال لوله‌ها. اتصالات لوله‌ها از جنس پلاستیک هستند و ممکن است به مرور زمان دچار پوسیدگی و فرسایش شوند و هوا از لابلای آنها نشت کند. در این صورت به فکر تعویض اتصالات جاروبرقی باشید.
  3. شکستگی یا ترک خوردگی سری جاروبرقی. در سری جاروبرقی‌های مختلف شیارهایی وجود دارند که کمی به گردش جریان هوا کمک می کنند و اجازه نمی دهند که فشار زیادی به موتور وارد شود. گاهی اوقات شکستگی و ترک خوردگی این سری ها، راه فرار هوا را بیش از حد استاندارد می کند و روی توان مکندگی دستگاه تأثیر می‌گذارد. در این صورت باید سری دستگاه را عوض کنید.

ایراد در لوله تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی

پر شدن کیسه جاروبرقی

یکی از دلایل کاهش مکندگی دستگاه جاروبرقی سامسونگ، پر شدن کیسه آن است. زمانی که سه چهارم (یا ۷۵ درصد) از کل ظرفیت کیسه جاروبرقی پر شده است، باید آن را عوض کنید. اگر از کیسه جاروبرقی دائمی استفاده می‌کنید، باید پس از هر بار تعویض آن را به طور کامل با مواد شوینده مناسب شستشو دهید. در زمان جا دادن کیسه در داخل مخزن جارو برقی، از اتصال درست لوله خرطومی با آن اطمینان حاصل کنید؛ در غیر این صورت همچنان با یک مکش غیر استاندارد رو به رو خواهید بود. همچنین اگر از کیسه جاروبرقی یک بار مصرف استفاده می‌کنید، از مرغوب بودن و کیفیت استاندارد آن اطمینان داشته باشید.

بررسی دقیق فیلترهای جاروبرقی

کثیفی بیش از حد فیلترهای جاروبرقی می‌تواند بر روی توان مکش آنها تأثیر بگذارد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که هرگز فیلتر جاروبرقی را شستشو ندهید؛ چرا که مِش آن تغییر می‌کند و به مرور زمان تأثیر خود را از دست خواهد داد؛ بلکه به جای شستشوی آنها، هر از چند گاهی با نمونه‌های نو و استاندارد جایگزین کنید تا فشار بیش از حد بر روی موتور وارد نشود.

برسی دقیق فیلترهای جاروبرقی

سخن پایانی

همونطور که در بالا خوندید این مشکل به طوری نیست که به دست شما در خانه حل نشه اما در صورت هر گونه بروز مشکل اضافی حتما با تعمیرکار جاروبرقی سامسونگ تماس بگیرید که در سریع ترین زمان ممکن و به دست با تجربه ترین های این حوضه حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ
رایج ترین علت های ارورSUDدر ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور e7 لباسشویی سامسونگ
ارور e7 لباسشویی سامسونگ
معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ
معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ؛ راهنمای جامع
ارور AE لباسشویی سامسونگ
ارور AE لباسشویی سامسونگ؛ راهنمای جامع رفع مشکل
لباسشویی درب فضایی چیست؟
لباسشویی درب فضایی چیست؟
مقایسه-لباسشویی-‌سامسونگ-و-ال-جی--شاخص
لباسشویی سامسونگ یا ال جی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟
گرفتگی لوله ناودان یخچال
رفع مشکل گرفتگی ناودان یخچال؛ راهنمای گام به گام
آموزش تصویری ریست کردن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ
چگونه چراغ فیلتر یخچال فریزر و ساید سامسونگ را خاموش کنیم؟
تعویض-و-تعمیر-برد-لباسشویی-سامسونگ-شاخص
تعمیر برد لباسشویی سامسونگ