خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

مهم ترین دلایل روشن نشدن کمپرسور کولر گازی سامسونگر

مهم ترین دلایل روشن نشدن کمپرسور کولر گازی سامسونگ

کمپرسور قطعه ای کاربردی در کولر گازی است. اگر کمپرسور اسپلیت شما روشن نشود. بقیه قطعات هم از کار می افتند. روشن نشدن کمپرسور به دلایل متفاوت و گوناگونی می باشد. این قطعه واقع در قسمت یونیت خارجی اسپلیت است و وظایف متفاوت و مهمی دارد که ما در این مرحله آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح دادیم اما اگر مشکل شما به دست خودتان رفع نشد میتوانید از نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ برای حل آن کمک بگیرید.

وظیفه اصلی کمپرسور در کولرگازی

کمپرسور یک قطعۀ مکانیکی است که وظیفۀ کم کردن حجم گاز و بالا بردن فشار آن را بر عهده دارد. کمپرسور باعث فشرده شدن هوا و ورود آن به بخش احتراق می باشد. امروزه کمپرسورها دارای انواع گوناگونی هستند.

  1. کمپرسور فرفره ای
  2. کمپرسور دینامیکی
  3. کمپرسور دیافراگمی
  4. کمپرسور جا به جایی مثبت
  5. کمپرسور محوری
  6. کمپرسور گریز از مرکز
  7. کمپرسور پره ای
  8. کمپرسور مارپیچی
  9. کمپرسور دندانه دار
  10. و غیره…

وظیفه اصلی کمپرسور در کولرگازی

دلایل مهم کارنکردن کمپرسور کولر گازی

کار نکردن کمپرسور کولرگازی دلایل متفاوت و مختلفی دارد که ما به کمک همکاران خود رایج ترین علت های آن را جمع آوری کردیم تا به شما ارائه بدهیم:

1. قطع شدن سیم های کولر گازی

مهم ترین دلیلی که باعث می شود کمپرسور فعال نشود، قطع شدن سیم های رابط آن است. سیم های کمپرسور بر اثر کارکرد طولانی مدت فرسوده می‌شوند و توانایی انتقال برق را از دست می دهند. به همین دلیل برق کافی برای کار کردن کمپرسور به آن نمی رسد. گذشته از سیم ها، قطع شدن فیش ها نیز عامل دیگری است که باعث می شود دستگاه کار نکند. در صورتی که فیش‌های کمپرسور قطع شده یا شکسته شده باشند، به مرور زمان اتصال کمپرسور با سیم ها را قطع می کند و هرگز برقی به کمپرسور نمی‌رسد و کل دستگاه کولر گازی کار نخواهد کرد.

دلایل مهم کارنکردن کمپرسور کولر گازی

2. اورلود کردن کمپرسور

اورلود، یکی از قطعات داخلی کمپرسور کولر گازی است که برای محافظت از کمپرسور تعبیه شده است. اگر کولر گازی تحت فشار زیادی قرار بگیرد، کمپرسور داغ می شود. این مشکل زمانی روی می‌دهد که یونیت خارجی کولر گازی کثیف باشد و یا جریان کولر گازی بالا رود. این قطعه برای حفاظت از کولر گازی در آن قرار گرفته و در چنین مواقعی اتصال کولر گازی با کمپرسور را قطع می کند تا به دستگاه آسیب نرسد. بنابراین تا زمانی که کمپرسور خنک نشود، این روند ادامه پیدا می کند. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار با سابقه کمک بخواهید تا علت اصلی داغ کردن و یا افزایش فشار وارد بر کولر گازی را بررسی کند.

3. خراب شدن سنسور دمای محیط

دلیل روشن نشدن کمپرسور گاهی اوقات می‌تواند به خاطر خراب شدن سنسور دمای محیط باشد. این که سنسور دما در کجای کمپرسور نصب شده باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین در زمانی که دستگاه جابجا می شود، کمپرسور دما را به درستی مشخص نخواهد کرد و از کار میافتد. همچنین سوختن سنسور دمای محیط هم می تواند این مشکل را به وجود آورد که در این مورد باید از سرویس‌کار معتبر کمک بخواهید.

خراب شدن سنسور دمای محیط

4. اختلال در عملکرد برد الکترونیکی

برد الکترونیکی نقش اساسی در کولر گازی دارد. در صورتی که بنا به هر دلیل برد الکترونیکی دستگاه دچار اشکال شود، مشکل بزرگی برای کولر گازی ایجاد خواهد شد. برد کولر گازی وظیفه تأمین ولتاژ مناسب برای آن را بر عهده دارد و اگر بخشی از آن با مشکل مواجه شود، ولتاژ کامل تأمین نخواهد شد. بنابراین کمپرسور نمی تواند استارت بزند. چون عیب یابی برد کولر گازی از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است، این کار حتماً باید به وسیله یک نفر تعمیرکار حرفه ای صورت پذیرد.

5. آسیب دیدن رله فرمان

یکی دیگر از اجزای مهم کولر گازی رله فرمان است که در ایجاد ولتاژ مناسب در کمپرسور ایفای نقش می کند. معمولاً علت اساسی روشن نشدن کمپرسور کولر گازی، بروز اختلال در رلۀ فرمان آن است. بنابراین در مواجهه با چنین مشکلی، ابتدا به سراغ رلۀ فرمان بروید و در صورت صحیح بودن عملکرد آن، به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید. عیب یابی رله فرمان نیاز به مولتی‌متر دارد. اگر متوجه اختلال در عملکرد رله فرمان شدید، موضوع را با یک نفر تعمیرکار حرفه‌ای در میان بگذارید.

6. خراب شدن خازن راه انداز

خازن استارتر یا خازن راه انداز، یکی دیگر از قطعات کولر گازی است که موجب روشن نشدن کمپرسور می شود. بنابراین اگر خازن راه انداز دچار اختلال شود، راه اندازی کمپرسور نیز با مشکل مواجه خواهد شد. به منظور مطمئن شدن از مشکل خازن راه‌انداز، باید از یک مولتی‌متر کمک بگیرید و در صورت بروز مشکل، از یک تعمیرکار حرفه‌ای و با سابقه کمک بخواهید.

خراب شدن خازن راه انداز

7. اختلال در سنسور رزیستور

سنسور ریستور مربوط به دمای محیط است و وظیفه بررسی دمای محیط را بر عهده دارد. در برخی مواقع امکان دارد که اتصالات پشت رزیستور قطع شوند و کمپرسور نیز از کار بیافتد و روشن نشود. در صورتی که بنا به هر دلیلی اتصالات رزیستور قطع شده باشند، می‌توانید به راحتی آنها را وصل کنید و مشکل را برطرف نمایید. اما اگر خود سنسور رزیستور سوخته باشد، باید حتماً از یک نفر سرویس‌کار حرفه‌ای بخواهید که آن را عوض کند.

8. خراب شدن کمپرسور کولر گازی

در برخی موارد، که خیلی هم به وفور مشاهده نمی‌شود، ممکن است خود کمپرسور خراب شده باشد و روشن نشود. لذا در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کردید و همگی اوکی بودند، باید روی خود کمپرسور کار کنید. متأسفانه کمپرسور یکی از گران قیمت ترین قطعات کولر گازی است و تعویض آن نیاز به پرداخت هزینۀ گزافی دارد. به همین دلیل با یک نفر سرویس‌کار با سابقه و مورد اعتماد مشورت کنید تا در صورت امکان آن را تعمیر کند.

خراب شدن کمپرسور کولر گازی

سخن پایانی

ما دراین مقاله مشکل خاموش نشدن فن اسپلیت رو به صورت مرحله به مرحله برای شما آموزش دادیم اما در صورتی که مشکل شما رفع نشد میتوانید با کارشناسان شرکت سامسونگ تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل کولر گازی خانه شما را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ
رایج ترین علت های ارورSUDدر ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور e7 لباسشویی سامسونگ
ارور e7 لباسشویی سامسونگ
معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ
معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ؛ راهنمای جامع
ارور AE لباسشویی سامسونگ
ارور AE لباسشویی سامسونگ؛ راهنمای جامع رفع مشکل
لباسشویی درب فضایی چیست؟
لباسشویی درب فضایی چیست؟
مقایسه-لباسشویی-‌سامسونگ-و-ال-جی--شاخص
لباسشویی سامسونگ یا ال جی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟
گرفتگی لوله ناودان یخچال
رفع مشکل گرفتگی ناودان یخچال؛ راهنمای گام به گام
آموزش تصویری ریست کردن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ
چگونه چراغ فیلتر یخچال فریزر و ساید سامسونگ را خاموش کنیم؟
تعویض-و-تعمیر-برد-لباسشویی-سامسونگ-شاخص
تعمیر برد لباسشویی سامسونگ