خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ

علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ چیست؟

دستگاه مایکروفر امروزه جز یکی از پر مصرف ترین لوازم برقی است که در اکثر خانه ها به چشم می خورد. دلیل این محبوبیت، مسلما گرم کردن غذا در کوتاه ترین زمان ممکن است. اما اشکال کار زمانی است که شما غذا را در مایکروفر می گذارید و دستگاه را روشن می کنید تا شروع به کار کند که ناگهان پس از اتمام کار متوجه می شوید که غذا گرم نشده؛ و نمی دانید علت آن چیست؟ گرم نکردن مایکروفر یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که در این مقاله قصد داریم به شرح مفصلی از علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ بپردازیم.

9 علت گرم نکردن مایکروفر

گرم نکردن مایکروفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که این دلایل عمدتا مربوط به خرابی قطعاتی چون: مگنترون، ترانس های ولتاژ، خازن، دیود، برد الکترونیکی، فیوز های ولتاژ و میکروسویچ درب است که در ادامه به شرح مفصل هر یک می پردازیم:

1.خرابی لامپ مگنترون

لامپ مگنترون وظیفه‌ی تولید اشعه برای گرم کردن غذا را دارد، بنابراین قطعه‌ی مهمی در دستگاه مایکروویو است. حال اگر به طور مداوم و طولانی مدت از دستگاه استفاده شود، امکان سوختگی لامپ مگنترون وجود دارد. در صورتی که لامپ مگنترون بسوزد، باعث تولید جرقه در مایکروفر می‌شود. پس به سرعت دستگاه را خاموش کنید و برای تعمیر یا تعویض این قطعه با یک تعمیرکار متخصص تعمیر مایکروفر تماس بگیرید.

.خرابی لامپ مگنترون

2.خرابی قطعه ترانس؛ علت گرم نکردن مایکروفر

ترانس وظیفه‌ی تولید برق با ولتاژ بالا برای روشن شدن مگنترون و تولید امواج و تابش آن را برعهده دارد. این قطعه مکعبی شکل که از مخزن و سیم پیچ های زیادی تشکیل شده، جریان برق را در دستگاه از 220 به 2200 ولت تقویت میکند. هرگونه خرابی در این قطعه باعث اختلال درعملکرد مایکروفر می شود.

خرابی قطعه ترانس؛ علت گرم نکردن مایکروفر

3.خراب شدن خازن مایکروفر

خازن، انرژی برق تولید شده در مایکروفر را ذخیره می کند. این قطعه ولتاژ را برای ترانس و مگنترون بالا می برد تا سرعت گرم شدن غذا را بالا ببرد. خراب شدن خازن ، یکی از علت های گرم نکردن مایکروفر سامسونگ می باشد. روش های شخیص خرابی خازن مایکروفر :

  • دکمه ها ، تایمر ، زمان سنج و سایر قسمت های مایکروفر به درستی کار میکنند اما غذا گرم نمیشود
  • مایکروفر هنگام شروع به کار سر و صدای زیادی دارد.
  • مشاهده دود در دستگاه پس گذشت چند ثانیه از شروع به کار کردن
خراب شدن خازن مایکروفر

4.خراب شدن برد الکترونیکی دلیل گرم نکردن مایکروفر

مهم ترین قطعه در مایکروفر، برد الکترونیکی آن است. برد مایکروفر به عنوان مغز دستگاه عمل می کند و تمامی برنامه های دستگاه توسط برد الکترونیکی، اجرا می شوند. اختلال در این قطعه موجب از کار افتادن مایکرویو می شود. برای تشخیص خرابی برد مایکروفر با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید.

خراب شدن برد الکترونیکی دلیل گرم نکردن مایکروفر

5.سوختن قطعه‌ی دیود مایکروویو

این قطعه که وظیفه‌ی آن تبدیل جریان DC به AC برای تامین ولتاژ 2 برابر برای مگنترون است؛ در صورتی که بسوزد عملکرد مگنترون را نیز تحت شعاع قرار می دهد که موجب گرم نشدن غذا در مایکروفر می شود.

سوختن قطعه‌ی دیود مایکروویو

6.خرابی سوییچ درب مایکروفر

سوییچ درب مایکروفر که برای بسته شدن کامل درب دستگاه در آن تعبیه شده است در صورت خرابی، مانع از بسته شدن کامل درب دستگاه می شود. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود که بتواند عمل گرم کردن غذا را شروع کند.

خرابی سوییچ درب مایکروفر

7.خراب شدن فیوز حرارتی

این قطعه‌ کنترل میزان گرما و حرارت داخل مایکروفر را بر عهده دارد که در صورت بالا رفتن  دمای داخل محیط دستگاه مایکروفر بیش از حد استاندارد دستگاه ررا به صورت خودکار خاموش می کند. فیوز حرارتی در صورت خرابی ممکن است دستگاه را بدون هیچ علت خاصی خاموش کند که این امر از گرم شدن غذا در مایکرویو جلوگیری می کند.

خراب شدن فیوز حرارتی

8.کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

یکی از علت های گرم نکردن مایکروفر، خرابی دکمه های موجود در نمایشگر مایکروفر است. شما می توانید با تعویض سوییچ دکمه این مشکل را حل نمایید.

کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

9.خرابی سنسور وزن مایکروفر سامسونگ

سنسور مایکروفر سامسونگ، دستور تعیین دمای مورد نیاز دستگاه برای گرم کردن غذا با توجه به وزن غذا را می دهد. خرابی سنسور در ماکروفر سامسونگ با  ارور E22 نمایش داده می شود که می تواند دلیل گرم نکردن مایکروفر باشد.

خرابی سنسور وزن مایکروفر سامسونگ

سخن آخر

ما در این مقاله به علت های گرم نکردن مایکروفر سامسونگ پرداخته ایم.توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی حتما دستگاهتان را به صورت سالانه و دوره ای سرویس کنید و از روشن گذاشتن دستگاه در طولانی مدت خودداری کنید. همچنین بعد از هر بار استفاده از دستگاه آن را تمیز کنید. همچنین این دستگاه به دلیل ولتاژ برق بالا خطر برق گرفتگی را برای شما به همراه دارد، بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی در میکروفر از عیب یابی و دستکاری دستگاه به صورت خودسرانه بپرهیزید واین کار را برعهده یک تعمیرکار مجرب و متخصص بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =

تعویض-و-تعمیر-برد-لباسشویی-سامسونگ-شاخص
تعمیر برد لباسشویی سامسونگ
با این راهنمای جامع، نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ را به طور کامل یاد بگیرید و شستشوی ظروفی تمیز و درخشان را تجربه کنید.
چگونه ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینیم؟
علت نشتی آب در لباسشویی سامسونگ چیست؟
علت نشتی آب در لباسشویی سامسونگ چیست؟
علت-تخلیه-نشدن-آب-لباسشویی-سامسونگ-چیست-شاخص
علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ
شارژ گاز یخچال سامسونگ
شارژ گاز یخچال سامسونگ
7 علت یخ نزدن فریزر سامسونگ
7 علت یخ نزدن فریزر سامسونگ
دلایل اصلی یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن
علت یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن
عیب یابی مشکلات یخچال سامسونگ
عیب یابی مشکلات یخچال سامسونگ
تعمیر-برد-مایکروفر-سامسونگ--شاخص
تعمیر برد مایکروفر سامسونگ
تنظیم بهترین درجه کولر گازی در تابستان و زمستان
تنظیم بهترین درجه کولر گازی در تابستان و زمستان